خلاصه ماشینی:
"در این تحقیق 189 کودک شرکت داشتند که در یک تحقیق طولانیمدت برای ارزیابی برنامه جامع برای پیشگیری رشد مشکلات رفتاری در (به تصویر صفحه مراجعه شود) میان کودکانی که در خطر چنین مشکلاتی بودند صورت گرفت.
نتایج آیا بیتوجهی میتواند مشکلات خواندن در طول سالهای بعد را پیشبینی کند یا نه؟در این مورد؛نتایج قبلی به صورت کامل دوباره به دست آمد؛کودکانی که معلمانشان آنها را از نظر توجه، ضعیف ارزیابی کرده بودند در طی سال مشکلات خواندن بیشتری نسبت به دیگر کودکان داشتند.
آنچه که ما به آن دست یافتیم این است که معلم خصوصی برای کودکانی که مشکل توجه داشتند مفید نبودند.
اگر فرد از نظر هوشیاری در سطح مناسب قرار داشته باشد میتواند توجه خود را به صورت طولانیمدت حفظ نماید و اصطلاحا از دامنه توجه خوبی برخوردار است."