خلاصه ماشینی:
"حمایتهای آسیبزا وظیفهء والدین در کمک درسی به فرزندان این نیست که به نام دلسوزی و محبت تکالیف درسی فرزند خود را به جای او انجام دهند.
سعی کنید کودک را در میان جمع کودکان دیگر برده،در ابتدا مدتی به تماشای آنها بپردازد تا آن که شرایط و زمینهء جذب او به بچهها با میل و رغبت خود او ایجاد شود.
قدرت جزئیات رفتارهای جزئی،پنهان و غیرمستقیم که به شکل پیش پا افتاده و غالبا ناخودآگاه از والدین سر میزند،شاید بسی قویتر، مهمتر و مؤثرتر از رفتارهایی باشد که آنها با هشیاری و ارادهء خویش سعی در نشان دادن به فرزندان خود برای الگوبرداری و سرمشقگیری دارند.
اما کیست که«مصلحت»کودک را،آنگونه که شایستهء رشد اوست،خارج از تصمیمگیری احساسی تشخیص دهد؟ تشویقهای بیزارکننده بعید است پدران و مادرانی وجود داشته باشند که خواهان بیزار شدن فرزندشان از درس و مشق و مدرسه باشند،اما گاهی اوقات والدین به طور ناخواسته و و ناهشیار کاری میکنند که این خصوصیت در فرزندشان تقویت میشود."