خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) در شهرهای بزرک عبور و مرور بدون استفاده از مترو امکانپذیر نیست مورد توجه قرار گرفته همان ایجاد خطوط مترو است.
جمعیت توکیو که در سال 1940 هفت میلیون و سیصد هزار نفر بوده در سال 1957 در حدود یک میلیون نفر افزایش یافت و باین جهت شهر توسعه فراوان یافت و مخصوصا در نقاط مرکزی شهر ساختمانهای بلند بوجود آمد و مناطق مسکونی نیز کمکم بحومه توکیو رسید همهء این عوامل موجب شد که حملونقل اشکال بیشتری پیدا کند و مقامات شهرداری توکیو برای حل این مشکل که روزبروز صورت جدیتری بخود میگیرد راهحلهائی بیندیشند.
مطالعاتی که قبلا بعمل آمده نشان داده است که در سال 1953 هشت میلیون نفر مسافر روزانه شهر توکیو بترتیب زیر از خطوط مختلف استفاده کردهاند: راهآهن دولتی 31 درصد-راهآهن خصوصی 24 درصد-تراموا 20 در صد-متروهای کوتاه که در آن زمان در بعضی نقاط مرکزی شهر وجود داشت 5 درصد یعنی 350 هزار نفر."