خلاصه ماشینی:
"چکیده پایان نامههای کارشناسی ارشد کتابداری واطلاعرسانی (به تصویر صفحه مراجعه شود)گردآوری:فاطمه گلزیان و ترانه رزاقی اصفهانی (1) (به تصویر صفحه مراجعه شود)بررسی نظرات فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون برنامه آموزشی این رشته (به تصویر صفحه مراجعه شود)استاد راهنما:فاطمه سبکروح (به تصویر صفحه مراجعه شود)پژوهشگر:محمد رضا میرهادی تفرشی (به تصویر صفحه مراجعه شود)دانشگاه علوم پزشکی ایران،1376،111 صفحه هدف این پژوهش تعیین نظر فارغ التحصیلان دورهء کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی پیرامون برنامهء آموزشی موجود و سرفصل درس تخصصی آن به لحاظ همگامی با تکنولوژی نوین اطلاعاتی به منظور توفیق در احراز مشاغل تخصصی و تغییرات لازم در برنامه آموزشی برای نیل به موقعیت مطلوب و مناسب از نظر ایشان میباشد.
به نظر فارغ التحصیلان کدام یک از مواد درسی موجود باید از سر فصل دروس حذف شود تا پاسخگوی نیازهای مذکور باشند؟ روش این پژوهش توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است و در تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامهها دربارهء دروس تخصصی به منظور تعیین مناسب آموختهها با نیازهای حرفهای و کیفیت آموزشی آنها از آزمون نظر سنجی لیکرت استفاده شده است.
از مجموع 30 درس ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی،تمامی مدرسان مربوطه با وجود عناوین تدریس شده توسط آنان در برنامه درسی این مقطع موافق میباشند و بیش از 50 در صد مدرسان درباره 9 درس پیشنهاد افزایش تعداد واحدها را داده،در مورد 4 درس با اهداف در نظر گرفته شده مخالف بوده،در مورد 11 درس با برنامه پیش نیازها مخالف بوده، درباره 8 درس تنها تا حدودی با سرفصلهای موجود موافق بوده و در تمام موارد نظر به اجباری بودن تدریس شده توسط خود را داشتهاند."