خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) درباره روزنامهنگاری و نقد موسیقی از 1700 تا به امروز-ماشین زمان @؟رامین درگاهی روزنامهنگاری موسیقی پیشینهی روزنامهنگاری موسیقی را میتوان در سه دوره بررسی کرد:دورهی نخست؛از سال 1700 تا سال 1900 میلادی،یعنی مقارن با اواخر دورهی بارو (Baroque) تا آخردورهی رومانتیک (Romantic) ،دورهی مدرن؛از سال 1900 تا سال 1951 میلادی،یعنی مقارن با دورهی مدرن (Modern) و دورهی معاصر؛از سال 1951 میلادی تاکنون،که مقارن با تغییر و تحول در فنشناسی ضبط صدا و پیدایش عصر الکترونیک،دیجیتال و دنیای مجازی است.
از رقبای این نشریات آلمانی م توان به ماهنامهی انگلیسی«تایز موسیقایی» (Musical Times) که از سال 1844 میلادی در لندن فعالیتش را آغاز کرد و در طی سالهای فعالیتش تا به امروز،منتقدانی چون«و.
در اواخر این دوره میتوان از مجلهی«میوزیکال آمریکا» (Musical America) نام برد که از سال 1898،ابتدا به صورت هفتهنامه و بعدها به صورت ماهنامه آغاز به کار کرد و در طی سالهای فعالیتش،منتقدانی چون«جی.
در این دوره،منتقدان آثار شنیداری ضبط شده و تولیدکنندگان آثار موسیقی و موسیقیدانان،ارتباط تنگاتنگی یافتند،به طوری که اغلب نسخهی ضبط شدهای از یک صفحهی گرامافون به صورت رایگان از طرف تولیدکننده و یا صاحب اثر در اختیار مجله قرار میگرفت تا توسط منتقدان آن نشریه شنیده و نقدی بر آن نگاشته شود.
در فرانسه نخستین مجله ẓJournal de musique francaiseūūū et italienneẒ بود که در سال 1746 منتشر شد،هر چند شاید رسالات و جزوههایی که در طول سالهای 1752 تا 1754 تحت عنوان«جنگ کمدینها» (Querelle des Bouffons) نوشته میشد نیز بتوانند به نوعی نقد به شمار آیند."