خلاصه ماشینی:
"فناوری بانکی در سال 2009* (به تصویر صفحه مراجعه شود) در ابتدای سال 2008 احتمال نداشت کسی در مورد آینده حرفه بانکداری شکی داشته باشد،ولی یک سال بعد،این پرسش بر ذهن بسیاری از متخصصان خدمات مالی سنگینی میکند که آینده چگونه خواهد بود؟گرچه باور عمومی بر این است که این حرفه تداوم خواهم یافت،اما در مورد اینکه چه کسانی در این فعالیت دوام خواهند یافت و آنها در چه شرایط اقتصادی و مقرراتی باید کار کنند،اطمینان چندانی وجود ندارد.
در حالی که بانکداران،نهادهای وضعکننده مقررات، سیاستمداران و دیگران تلاش میکنند تا علل بحران مالی بینالمللی و راههای کمک و رشد حرفه بانکداری را پیدا کنند،نقش فناوری اطلاعات نیز به طور همزمان بیشتر میشود.
ولی این خبری خوب و چالش برانگیز برای سازمانهای ارایهدهنده فناوری اطلاعات بانکی است که به شدت زیر نظر هستند تا راهحلهای برشداری را برای مدیریت ریسک،انطباق با مقررات،سازگار با تجربه مشتریان و فراوری پرداخت و غیره ارایه دهند و تمام این خدمات هم باید با بودجه و تعداد کارکنان کمتری انجام شود، در حالی که ادغام و تملیک بانکها نیز در جریان است."