خلاصه ماشینی:
"موضوع ویژه(به تصویر صفحه مراجعه شود)بازاریابی و تبلیغات، لازمه شرایط رقابتی است (به تصویر صفحه مراجعه شود) انحصار از یک نظر مانند سرخک است،چون تقریبا همه بازارهای تازه بدان مبتلا میشوند.
بازار پولی ایران هم در نخستین سالهای حیات در این دوره،گرفتار انحصار از نوع حاد شد،وگرچه هنوز این بیماری به طور کامل رخت بر نبسته است،ولی برخی از صاحبنظران معتقدند که رویدادهای ده ساله اخیر نشانههایی از پایان یا تخفیف انحصار دارند و باید کمکم در انتظار آغاز دور تازهای باشیم که قاعدتا مهمترین ویژگیاش،رقابتی بودن است.
این شرایط تازه اگر محقق شود،الزاماتی دارد که یکی از آنها مشتری مداری است و تحقیق این هدف هم نیازمند بازاریابی و تبلیغات است.
ما هم خوشبینانه به آینده مینگریم و بحث درباره اهمیت و ضرورت و راهکارهای بازاریابی و تبلیغات خدمات بانکی را به عنوان موضوع ویژه این شماره قرار میدهیم با مقالاتی با عناوین: 1)بازاریابی و موضعیابی مؤثر در نظام بانکی ایران.
5)مشتری مداری و بازاریابی."