خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر شماره(2)-نمونهای از مسیر نیمه انحصاری دوچرخه مأخذ:( Brooks,8891642 ) (به تصویر صفحه مراجعه شود) -جدول شماره(1)نمونههایی از آلترناتیوهای مربوط به مسیرهای نیمه انحصاری دوچرخه {T آلترناتیو تعریف آلترناتیو وضعیت مسیر دوچرخه قبل از تنظیم آن وضعیت مسیر دوچرخه بعد از تنظیم ملاحظات الف عبور نیمه انحصاری دوچرخه سواران یک مانع باریک یک برای جدایی وسائط نقلیه موتوری و دوچرخه مناسب یک مانع فیزیکی مانند جزیره، چونب و نظیر آن برخورد عبوری را به حداقل میرساند.
BW مسیر نیمه مستقل دوچرخه B دوچرخه PC پارک اتومبیل OTL خط ترافیک حاشیهای(با اجازه یا بدون اجازه پارککردن MW محل حرکت وسائل نقلیه موتوری BA :مانع ماخذ:( Institute of Traffic Engineers,6791:766 (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-مسیرهای مختلط دوچرخه:مسیرهای مختلط بصورت جزئی از سواره رو و یا پیاده برنامهریزی میشوند و بوسیله علائم و نشانههای قائم یا افقی در کف مسیر شخص میگردند و هیچگونه مانع محدود کنندهای برای ورود اتومبیل و سایر وسائط نقلیه به آنها وجود ندارد.
تصویر شماره(3)-نمونههایی از مسیرهای مختلط دوچرخه مأخذ:( Hudson,7891:012 ) مأخذ:( Brooks,8891:742 ) از این مسیرها بیشتر در خیابانهای کم عرض یا مجتمعهای مسکونی، آموزشگاهی و تفریحی که تردد وسائط نقلیه موتوری کمتر است، استفاده میشود.
14 شعاع بر حسب متر 4-ابعاد مسیر:در رابطه با عرض مسیرهای یکطرفه دوچرخه استانداردهای مورد استفاده در آلمان بشرح زیر است: تعداد خط:1، 2، 4، 4 خط عرض مسیر:1، 2، 3/3، 7/4 متر مأخذ:پیشین ص 667 برای مسیرهای دو طرفه 60/3 متر عرض در نظر گرفته میشود ولی در مواردی که تردد دوچرخه کم باشد میتوان عرض کمتر را نیز در نظر گرفت.