خلاصه ماشینی:
"از شما میپرسم:آیا این درصد سهم گالری دربارهء هنرمندی مثل زندهرودی و یک هنرمند جوان باید به یک اندازه باشد؛یعنی تلاش گالری برای معرفی و پیشنهاد و تبلیغ دربارهء یک هنرمند جوان بینام و نشان سبب نمیشود،سهم گالری از جوانترها بیش از هنرمندان صاحب جایگاه و اعتبار باشد؟ این موضوعی که طرح میکنید،کاملا قراردادی است.
ولی الان خیلی از پارامترهای قیمتگذاری کاذب هستند؛مثلا،حراجیها یکی از شرایط قیمتگذاری شدهاند!آیا حراجیها متر و معیاری برای ارزشگذاری مادی هستند؟ خودشان متر نیستند،ولی تبدیل به متر شدهاند!در کشورهایی که سابقهء سنت تجارت هنر را دارند،قیمتهای داخلی و آکشنها به هم ربطی ندارد،و عجیب است در کشور ما،که هیچچیز ربطی به هم ندارد،قیمت داخلی هنر به قیمت حراجیها مربوط میشود!این روال ادامه داشت تا اینکه خوشبختانه با بحران اقتصادی به یک تعادل رسید و متوجه شدیم که بهتر است در این ماجرا یک منطق وجود داشته باشد یا لااقل مجبور شدهایم که منطقی عمل کنیم."