خلاصه ماشینی:
"آیا قرینههای بصری چیدمانهای این نمایشگاه براستی دالی بر روح جهانی هنر،یا دستکم رسانهء عکاسی است؟روح جهانی هنر به چه معناست و چرا تا بدین حد برا ما جذاب؟آیا جهانی بودن هنر به خودی خود فضیلتی گران قدر محسوب میشود؟آیا اصولا چیزی به نام زبان جهانی هنر وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر نخواهیم استعاری سخن بگوییم،به نظر منطقی میرسد،باید درک و دریافت پاسخهایی اینچنین را به شکلی علمی در دل گفتمان جهانی شدن دنبال کنیم؛و در آن صورت به جمعبندی سویههای مختلف مباحثی بپردازیم که نظریه پردازانی همچون هانتیگتون،فوکویاما،فرگوسن، برایان ترنر،آنتونی مک گرو،ماتلار،استوات هال و دیگران در یک به نحوی ابعاد آن را روشن کردهاند."