خلاصه ماشینی:
"شاید در نگاه اول به نظر بیاید نقاشیهای این دو هنرمند عرصهء تئاتر و نقاشی مشابه یکدیگر است و به دلیل آنکه هردو سعی میکنند به یک شیوهء مرسوم فیگوراتیور و رئالیستی طراحی کنند،کارهایشان از هم متمایز نیست؛ اما تفاوتهای بسیاری در آثار این دو هنرمند دیده میشود که این وجوه تمایز،به خصلت بنیادین آثارشان تبدیل شده است.
اما آنچه در مواجهه با عکسهای مستند و مستند اجتماعی ذهن را مشغول میکند،طرح این پرسش اساسی است که،جای نمایش و نشر این آثار کجاست؟ جشنواره،کتابها و آلبومهای عکاسی،سایتهای اینترنتی،روزنامهها و گالریها؟جای اصلی نشر این آثار مطبوعات (به تصویر صفحه مراجعه شود) حسین احمدینسب (به تصویر صفحه مراجعه شود) مهشید عزیز محسنی (به تصویر صفحه مراجعه شود) گالری گلستان نیمنگاه است؛جایی که به دلیل سرعت انتشار نقش مهمی در انتقال به موقع خبر و پیام این عکسها دارند.
اینکه،چرا این آثار در مطبوعات مورد استفاده قرار نمیگیرند،خود پرسش بیپاسخ ماندهای است!در پروسهء تولید فکر در مطبوعات ایران، تصویر جای مهمی ندارد،ازاینرو عکاسی مستند و مستند اجتماعی ومجموعه عکسهای خبری نقش در انتقام پیام به خوانندگان مطبوعات ندارند.
نمایش روزمرهگی و تغییر رفتار در نسل نوی عکاسی-"نیوفولدر 10"عنوان نمایشگاه گروهی عکس بود که در گالری راه ابریشم برگزار شد.
به نظر میرسد،وسواس بیشتر در انتخاب عکسها،که تعدادشان کم هم نیست،میتوانست لحن مستقل جواد بادپر را در عکاسی پرتره نشان دهد،چندان که در نقاشیهای او نیز در گذشته تا حدودی این لحن و نوع برخورد با پرترهء انسان معاصر دیده شده است."