خلاصه ماشینی:
پنداری که در دیدار و تماشای نقاشیهای مرجان شکری، خیلی زود به یقین مبدل شد،با این تفاوت عمده و آشکار که،شاگرد،در نقاشیهایش،پروانهها را خوانده است در یکی شدن با انسان طالب پرواز و رهایی و وصل.
نخست از نقاشی مجران شکری یاد میکنم،با الهام از این سرودهء کیومرث منشیزاده: باران بود که بند آمده بود در بود که بازمانده بود او بود که رفته بود آنچه در تماشای نقشآفرینی از سروده برایم سزاوار تحسین بود،مراتب رهایی نقاش از رسم و شیوهء رایج در به نقش و رنگ درآوردن عینی و آشکار تصویر ذهنی شاعر بود.
مرا در این نگرش،قصد جستن رابطهء مستقیم میان شعرهای کیومرث منشیزاده و نقاشیهای مرجان شکری نیست،بل آنچه به شوق آورده خیال و برداشت مرا،دریافت دو اندیشه و خیال متفاوت است،که باری در پیامی مشترک:جلال بخشیدهاند احساسی مالامال از همرنگی و همدلی و همراهی را.