خلاصه ماشینی:
ضمن درنظر داشتن اهمیت و اعتبار سایر شیوههای خوشنویسی و ادای احترام به استادان پیشکسوت،در این یادداشت باتوجه به منطبق بودن شیوهی کتاب مورد بحث طبیعی است که زنجیرهی شاگردان امیرخانی در سی سال گذشته مورد توجه باشند که با پاسداری از ویژگیهای فنی آثار ایشان به تدریج و تأنی پا به حریم استاد نهاوند و در مدت سه دهه،با پرورش دو نسل اوّل و دوّم،خوشنویسان مبرزی تربیت شدند که رونق و شکوفایی بخش قابل توجهی از خوشنویسی معاصر ایران مدیون همت ارزشمند آنها میباشد.
(*)مدیر انجمن خوشنویسان ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) *اسامی ذکر شده با هدف ذکر شده با هدف شکل دادن به چارچوب بحث و به صورت محدود آمده و شمارهی دیگر از خوش نویسان نسل اول و دوم را میتوان به آن افزود از سرشاخههیا اصلی شیوهی استاد امیرخانی شیوهی مستقل استاد شیرازی باتأسی به بنیان شیوهی استاد امیرخانی و مطالعه در آثار بزرگانی چون میرزا غلامرضا و افزودن توانمدنیهای فردی ایشان مانند صافنویسی و قدرت رانش قلم شکل گرفت که مرکز آن در قلم پارویی یا قلم کتیبه اما به شکل زنده تجّلی یافت.
زیرا مجموع آثار«خلوت صبح»گرچه دربردارندهی تقلید و تکرار قطعات به تأسی از مطرحترین شیوهی خوشنویسی معاصر یعنی استاد امیرخانی و پیروان اوست اما مؤید قریحهی نواندیش و قلم آفرینندهی جوان پر انرژی و فعالی است که میخواهد با وارد شدن به حریم بزرگان خط رّد پای قلم آنها را در آثار خود آینهداری کند و باید پذیرفت که در این دفتر نخستین آثار او توفیق همقلمی و همقدمی با بزرگان خط را تجربه کرده است.