چکیده:
در این تحقیق به دنبال این هستیم که سیاستمداران و مدیران غربی با توجه به کدام نیازها و کدام سرمایه های انسانی، میل به تنوع گرایی مبتنی بر الگوی غربی را نهادینه کرده اند تا بتوان به کمک این مهم و مهندسی معکوس این فرایند الگوهای مبتنی بر فرهنگ، اجتماع و اقتصاد غربی را در هم شکست و بتوان برای آن جایگزین و یا الگوهایی متناسب با الگوی ایرانی ـ اسلامی پرورید و در جامعه اشاعه داد و حتی به کشورهای دیگر صادر کرد. تحقیق از جهت هدف،کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی و از نظر روش به صورت مروری و تحلیلی صورت گرفته است، تحقیق حاضر یک پژوهش کیفی از نوع تحلیل انتزاعی و محتواست. تنوع گرایی و تنوع طلبی در جواب نمادهای اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی به وجودآمده است و برای ارضای نیازهای ثانویه، تبیین شده که ابتدا در نیازهای اولیه و در نهایت در نیازهای ثانویه تجلی می یابد. به طور کلی تنوع طلبی در راستای الگوی مبتنی بر مادی گرایی غربی و لذت طلبی صرف به وجود آمده است و از این رو می توانست به جای این تنوع طلبی، الگوهای دیگری طراحی و تبیین شود، اما با الگوی مادی گرایانه و غربی تناقض دارد وگرنه می توانست سادگی به جای تنوع صرف و یا تنوع نسبی به جای تنوع صرف معرفی و نمادسازی شود.
خلاصه ماشینی:
"جدول (7): طراحی و نمادسازی طراحی و نماد سازی الگوی غربی کثرت گرایی و اخلاقیات به عنوان ابزار محسوب میشود و تنوع طلبی بی حد و مرز و افراطی الگوی ایرانی ـ اسلامی استفاده از کثرت برای رسیدن به کمال و مادیات ابزار است و هدف رسیدن به اخلاقیات و تنوع طلبی در حد نسبی و متوسط جدول (8): رهبری و مدیریت نمادهای ساخته شده رهبری و مدیریت نمادهای ساخته شده طبقة مسلط سرمایة اقتصادی استراتژی و مدیریت سرمایة نمادین ویژگی ظاهری محصول سرمایة فرهنگی قیمت ـ قدرت خرید سرمایة اجتماعی کیفیت ـ عمر مصرفی کالا طبقة متوسط سرمایة اقتصادی استراتژی و مدیریت سرمایة نمادین ویژگی ظاهری محصول سرمایة فرهنگی قیمت ـ قدرت خرید سرمایة اجتماعی کیفیت ـ عمر مصرفی کالا طبقة تسلط پذیر سرمایة اقتصادی استراتژی و مدیریت سرمایة نمادین ویژگی ظاهری محصول سرمایة فرهنگی قیمت ـ قدرت خرید سرمایة اجتماعی کیفیت ـ عمر مصرفی کالا در توضیح جدول بالا باید به این مطلب اشاره کرد که طبقات مختلف، متناسب با سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، استراتژیها و مدیریتهای خاصی برای تغییر و نمادسازی طلب میکنند و باید برای آنها انواع مختلف استراتژی قیمت گذاری را با توجه به کیفیت و ویژگیهای ظاهری محصول مورد بررسی قرار داد."