خلاصه ماشینی:
"در قسمت جهانی شدن فرهنگی و شهر،به جریانهای فرامرزی فرهنگی که فرهنگ شهرها را مورد هجوم قرار میدهند،مانند:نمایشگاهها،مسابقات ورزشی،بناهای مدرن و پست مدرن و سبکهای خاص زندگی اشاره شده،در نهایت در مورد جهانی شدن سیاسی و شهر،از تغییر گسترده در حکمرانی شهری،تأثیر فشارهای بازار و افزایش رقابت اقتصادی در سطح بین المللی بر نوع حکمرانی شهرها و همچنین بازاریابی شهری مطالبی ارایه گردیده،در ادامه نیز بحثهای موردنظر داده شده است.
در قسمت بعدی بعد سیاسی جهانیشدن شهر و بحث استقلال سیاسی شهرها مطرح میگردد و این نکته نیز بیان شده که شهرها از انتظار برای به دست آوردن سهم متناسب خود از سرمایهگذاری ملی خسته شده،به تدریج انگیزههای محلی را برای توسعه اقتصادی افزایش داده و مسئولان شهری برخلاف ارتباطات خارجی دولت مرکزی،اجازه یافتهاند تا با نمایندگان هیئت اروپایی سایر شهرهای خارجی،اگرچه هنوز از همتایان ملی خود قدرت کمتری دارند،مذاکره نمایند."