خلاصه ماشینی:
محورهای اصلی مقالات باید در موارد زیر باشند: 1-بحث توصیفی در خصوص تاریخ آموزش اندیشه اقتصادی و تفسیر مبانی ملحوظ در انتقال این دانش و روشهای بومیسازی آن، و میزان توفیق و کامیابی در انتقال این دانش در دوره قبل از انقلاب.
2-بحث توصیفی در خصوص تحول صوری و محتوایی در آموزش اندیشه اقتصادی و تفسیر مبانی ملحوظ در انتقال این دانش و روش بومیسازی آن در دوره بعد از انقلاب و مقایسه میان چگونگی انجام این مهم در دو دوره مذکور.
6-مشکلات کشورهای کمتر توسعه یافته در انتقال این دانش و آفات اقتصادی و اجتماعی برخاسته از نظامهای بیاسلوب و بیمبنای آموزشی 7-طراحی یک نظام آموزشی نوین در حوزه اندیشه اقتصادی با توجه به جغرافیای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران با اعتناء به دو محور زیر: الف:مدیریت و ارزیابی، و تفکیک مدارج و گرایشهای تحصیلی در این علم (معیارهای صوری) ب:محتوی و مفاد آموزشی در مدارج و گرایشهای مختلف تحصیلی این علم (معیارهای محتوایی).