خلاصه ماشینی:
"به دلیل (به تصویر صفحه مراجعه شود) ناشناخته بودن عرصه تعریف کاربردی و حد و حدود ممیزی در نیمه ابتدایی دهه شصت،ارتباط هنرمندان،اعم از نویسندگان و کارگردانان،با مدیریت سینما چندان موفق و سنجیده نبود؛ اما به مرور توسط مدیرانی چون فخر الدین انوار با تجربه طولانی مدیریت در تلویزیون قبل از انقلاب و به همت و خوشفکری فردی مثل سید محمد بهشتی،سینمای ایران در عرصه تولید موفق شد در گونههای سینمای کودک و نوجوان،سینمای جنگی، سینمای نخبهگرا و متفاوت و گونه آثار تجربی،تجربههای موفقی در ارتباط با مخاطب بیافریند و در یک دوره طلایی توانست نگاه جشنوارههای جهانی را با درخشش فیلمسازان داخلی،به خود خیره کند و توجه آنها را به استعدادهای نویسندگان و کارگردانان ایرانی،بیش از پیش جلب کند.
اینگونه است که دوره مدیریت فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی در دولت دوم حضرت آیت الله خامنهای برای اهالی سینمای ایران دوره طلایی سینما در بعد از انقلاب تلقی میشود،چرا که سینمای ایران حیات مجدد خود را در این دوره کسب کرد و توانست با مخاطب وسیع داخلی و خارج از کشور ارتباط گسترده برقرار کند و نگاه مردم را دوباره به سینما معطوف سازد."