خلاصه ماشینی:
"در این میان بحث تفکر انتقادی02و مهارتهای ضروری کسب آن،تواناییهای بهرهگیری از فناوری اطلاعات و شناخت روشهای آموزشی در محیطهای پیوسته،شیوههای شناخت مسأله و حل مشکل دربارهی فعالیتهای فناورانه،معرفی مدلهای مبتنی بر بعد درخصوص مراحل آموزشی پیوسته،روشهای آموزشی در محیطهای مجازی،شناخت شیوههای آموزشی مبتنی بر فناری، آموزشهای تغییرپذیر12و نیز مباحث مربوط به شناخت مبانی پژوهشی و نظری آموزشهای نوین از زمرهی مطالب مهم این زمینهی موضوعی محسوب میشوند.
در مجموع حیطهی وسیعی از مداخل تخصصی که موضوع کلان آنها مطرح شد،در دو جلد،با صحافی استوار و جلد سخت، تشکیلدهندهی محتوای اصلی کتاب است که به ابعاد مختف بحث یکپارچهسازی فرآیندهای آموزشی متکی بر فناوری اطلاعات و نقش مؤثر این عامل اثربخش در سازماندهی عرصههای متعدد یادگیری و تدریس میپردازد.
باید بیان کرد که بهرهگیری از شیوهی سازماندهی مناسب موضوعی و استفاده از نمایه،سبب شده تا مطالب کتاب برای استفادهی متخصصان و دانشمندان حوزهی مطالعاتی یکپارچهسازی فناوری اطلاعات مفید بوده و در سراسر متن،بازیابی فقرههای اطلاعاتی به خوبی انجام پذیرد.
باید بیان کرد که این دائرة المعارف با پوشش گستردهی وسیع اطلاعات و مفاهیم مربوط به یکپارچگی کاربرد فناوری اطلاعاتی در نقش منبع مرجعی کارآمد مطرح شده و شیوهی نگارش علمی و مستند توسط متخصصان شناخته شده و توانای حوزهی آموزشهای فناوری محور از این کتاب،اثری معتبر پدید آورده است.
نتیجهگیری کتاب دائرة المعارف یکپارچهسازی دورهی آموزشی فناوری اطلاعات یکی از منابع سودمند و معتبر علمی در ارتباط با آموزشهای مبتنی بر فناوری است که توسط نویسندگان متعدد و متخصص در این زمینهی موضوعی به رشتهی تحریر درآمده است."