خلاصه ماشینی:
"این کارشناس حوزه کتاب در عرصه بین الملل،درباره نقش آژانسهای ادبی به عنوان حلقه واسطه در زنجیره خلق و تولید اثر، افزود:این آژانسها میتوانند در رشد و توسعه نشر در داخل کشور و در عرصههای بین المللی نقشهای مهمی را ایفا کنند،مانند: 1-سامان دادن و نظاممند کردن رابطه نویسنده یا صاحب اثر با ناشران در داخل و خارج کشور؛ 2-ایجاد فضای آرام برای نویسنده در خلق آثاری غنی و ارزشمند و به عهده گرفتن معرفی و عرضه آثار او در داخل و خارج به منظور بازاریابی و پیگیری کارهای حقوقی مربوط به واگذاری حق التألیف اثر؛ 3-ارتقای اطلاعات ناشران و نویسندگان داخلی از حوزه نشر داخلی و بین الملل با بهرهگیری از بانک اطلاعات آژانسهای ادبی؛ 4-معرفی و عرضه آثار نویسندگان و ناشران ایرانی در عرصههای بین المللی کتاب و کمک به آنها در فروش آثارشان در دنیا؛ 5-برقراری ارتباط بین نویسندگان و ناشران ایرانی با ناشران و آژانسهای بین المللی؛ 6-معرفی و عرضه آثار برتر و به روز دنیا در داخل کشور از طریق توافقنامههای همکاری با آژانسهای ادبی بین المللی؛ 7-جلب توجه نویسندگان و صاحبان اندیشه در سراسر دنیا به موضوعات فرهنگی و ادبی کشورمان؛ 8-اجرای فعالیتهایی فرهنگی مرتبط با توسعه نشر بین الملل در داخل و خارج از کشور با مشارکت نهادهای فرهنگی داخلی و بین المللی؛ 9-ایجاد زمینههای کاری برای نویسندگان و ناشران داخلی با توجه به نیاز بازار کتاب در داخل و خارج کشور؛ 10-کمک به توسعه صادرات فرهنگی کشور؛ جعفری پیرامون موانع و مشکلات موجود بر سر راه حرکت و توسعه بنگاههای ادبی گفت:از آنجایی که آژانسهای ادبی پدیده نوینی هستند که در حوزه نشر کشور ایجاد شده و فعالیت مینمایند با موانع و مشکلات عدیدهای روبرو هستند که فایق آمدن بر آنها نیازمند حوصله و ممارست آژانسهای ادبی و حمایت و مساعی مسئولان فرهنگی کشور است."