خلاصه ماشینی:
"استودیو آزورو، 1984,nuotatorell (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از چشمگیرترین ویژگیهای معاصر ویدیو آرت،در این بود که هنرمندان نه تنها رشتهای تصاویر جدید را[از طریق تدوین]در چیدمان خود خلق میکنند،بلکه در کنار آن چینشی بدیع را در اثر پدید میآورند که در نحوۀ نگریستن به آن تأثیرگذار است.
ویدیوهای اولیه گرایش داشتند که به مثابه اکتشافی از جنبههای یادشدۀ زمان عمل کنند،که برای این رسانه به عنوان ویژگیهایی یگانه مطرح بود-همزمانیای که منتج از توان بازگرداندن فیلم به نقطۀ اول و نمایش دادن آن بدون توقف زمانی بود؛و همزمان بهدست آمده از امکان استفاده از چند نمایشگر و دوربین که در نهایت توان ضبط چندین تصویر و پخش آن در مکانی واحد یا توان پخش همزمان تصاویری از اماکن مختلف را فراهم میکرد.
8. رونالد بالا دی،تله پاتی(تصویرم را ببین تا افکارم را بخوانی)،1976 (به تصویر صفحه مراجعه شود) افزون بر تفاوتهای ژرف میان صفحه تلویزیون به عنوان یک منبع نوری و پرده سینما به عنوان زمینهای برای نمایش تصویر، ویدیو آرت امکان ترکیب تصاویر متعدد را در مکان و زمان واحدی فراهم کرده است و از اینرو بیننده را با فضایی درگیر میسازد که نسبت به ابعاد فضایی-زمانی آن فاقد پیشآگاهی است.
ایده و مفهوم اثر"آزاد"،که هر لحظه و دائما قابلیت تغییر دارد؛توجه به اهمیت متن و تصویر،اهمیت و نقطه تأکید حاکم بر روند تولید اثر،دعوت مخاطب به شرکت در اثر و تقابل نظرات و انتقادات او با هنرمند همه و همه مفاهیمی هستند که هنر معاصر برای ما به ارمغان آورده است و در این میان هنر ویدیویی با بهرهگیری از تکنیکهای گوناگون و متنوع و امکانات بیشمار خلق جلوههای ویژه، شاخص شده است."