خلاصه ماشینی:
"آثار جان پیرسون مثل UNM Series,No 8 Fresnel propstition که تصویر دییتال و اسلاید آنرا تشکیل میدهد و Finale No 3 که پاستل روی کاغذ است به کمک نرمافزاری ساخته شدهاند که تولید تمام جایگشتهای مجموعهای ازا شکال سادۀ هندسی را برحسب نسبت طلایی(تولید و ترسیم تصاویر ساده)و یا دیجیتالی شده(به کمک فیلترهای مخصوص برای رسیدن به رنگهای جدید و ساختگی)و دستکاریهای آنها و جابهجا شدن ساختار و رنگها را امکانپذیر میسازد در آخر نیز به کمک پاستل،مداد و ذغال کارهای دستی به کمک اسلایدهای تصاویر دیجیتالی شده به عنوان مدل بر روی آن انجام شده است.
از میان چهارمین رده از آثار هنر کامپیوتری،آثاری که بر پایۀ خود کامپیوتر ساخته میشوند ولی تصاویر خروجی آن و یا تندیسهای،روبوتها،چیدمانها و یا بازیهایشان در زمان واقعی اجرا میشوند و جهانهای مجازی خلق میکنند میتوان از برخی آثار هنرمندانی چون (به تصویر صفحه مراجعه شود) جیم پالاس،قلب الکترومکانیکی،1985 ژان لویی بوسیه،اتوبوس،1985 (به تصویر صفحه مراجعه شود) جفری شاو (Jeffrey Shaw) ،لین هرشمان (Lynn Hershman) ،سارا رابرتس (Sara Roberts) ،جان منینگ (John manning) ،نانسی برسون (Nancy Burson) ، ادتانن باوم (Ed Tannenbaum) ،جین ویدر (Jean Veeder) ،کریستوفر برنت (Christopher Burnett) ،مایرو کروگر (Myron krueger) ،ریشار کریش (Richard Kriesche) ،استیون ویلسون (Stephen Wilson) ،والتراوت کوپر (Waltraut cooper) ،ادمون کوشر (Edmond couchot) ،آنی لوسیانی luciani) (Annie ،ژیل روسی (Gilles Roussi) ،نورمن وایت (Norman White) و مت مالیکان (Matt Mulican) یاد کرد."