خلاصه ماشینی:
«اخلاق رايانه» از يك سو ممكن است به صورت بسيار محدود و به عنوان تلاشهاى فيلسوفان حرفهاى براى اعمال نظريههاى اخلاقى متعارف نظير: فايده گرايى، كانت گرايى و يا اخلاق فضيلتمحور به مضامين مربوط به كاربرد فناورى رايانه قلمداد شود.
اگر چه «وينر» در اين كتاب از واژه «اخلاق رايانه» كه استفاده از آن دو دهه پيش رواج پيدا كرد استفاده نكرد، اما وى به تعريف يك بنياد جامع و فراگير پرداخت كه امروزه به عنوان پايه و اساس قدرتمند تحقيق و تحليل اخلاق رايانه مورد استناد قرار مىگيرد.
كتاب «ويز نباوم» به علاوه كلاسهايى كه وى در مؤسسه تحقيقاتى ماساچوست و سخنرانىهايى كه در دهه 1970 م در سراسر دنيا برگزار مىكرد، باعث الهام گرفتن متفكران بسيار و پروژههايى در زمينه اخلاق رايانهاى شد.
وى همچنين در سال 1978 م كتابى را تحت عنوان »كيت آغازگر در اخلاق رايانهاى» منتشر كرد كه به عنوان منبع تدريس رشته اخلاق رايانهاى مورد استفاده و توجه استادان دانشگاه قرار گرفت.
به دليل كارهاى «پاركر»، «ويز نباوم»، «منر» و ديگران، بنيادى براى اخلاق رايانهاى به عنوان يك رشته دانشگاهى تأسيس شد؛ اما متأسفانه دستاوردهاى وينر در اين زمينه ناديده گرفته شد.
در اوايل دهه 80 م كه «تريل وارد بينوم» با «منر» در انتشار كتاب «كيت آغازگر در اخلاق رايانهاى» همكارى مىكرد، بيشتر فيلسوفان و دانشمندان رايانهاى اين رشته را بى اهميت مىخواندند؛ اما «بينوم» كار «منر» را ادامه داد و رشتههايى در همين زمينه به وجود آورد و كارگاههايى نيز در اين باره برگزار كرد.