چکیده:
در ابتدای سال تحصیلی،از طریق نظرخواهی،بحث و گفتوگو و مصاحبه،به این نتیجه رسیدم که اکثر دانشآموزان علاقهای به ورزشهای موجود ندارند.پس از مطالعهی کتابخانهای،بحث و تبادلنظر با استادان تربیتبدنی،بررسی مشاهدات و تجربههای کلامس و مصاحبههای متعدد بادانشآموزان،دریافتم که استفاده از ورزشهای جدید میتواند به جذابیت درس تربیتبدنی بیفزاید و به یادگیری آن عمق ببخشید. در این راستا،به طراحی برنامهای برای دو نیم سال پرداختم که در دو مرحله آن را اجرا کردم.در مرحلهی اول،دو رشتهی ورزشی کاراته و پرتاب دارت را مورد برریس و تحلیل آماری قرار دادم. در مرحلهی دوم،بعد از برطرف کردن نواقصی که در مرحلهی اول موجود بود،ورزش فوتسال را نیز اضافه کردم و سپس به تجزیه و تحلیل آن پرداختم.نتایج به دست آمده از این دو مرحله حاکی از آن بود که اجرای ورزشهای جدید در مدرسه میتواند باعث انگیزه و علاقهی بیشتر دانشآموزان به ساعت تربیتبدنی در مدرسه شود و شادابی دانشآموزان را در این درس افزایش دهد.
خلاصه ماشینی:
"در این راستا،به طراحی برنامهای برای دو نیم سال پرداختم که در دو مرحله آن را اجرا کردم.
مرحلهی اول،دو رشتهی ورزشی کاراته و پرتاب دارت را مورد برریس و تحلیل آماری قرار دادم.
حاکی از آن بود که اجرای ورزشهای جدید در مدرسه میتواند باعث انگیزه و علاقهی بیشتر
دانشآموزان به ساعت تربیتبدنی در مدرسه شود و شادابی دانشآموزان را در این درس
آنها را برای ورزش کردن بالا برد؟
باشند که انگیزهی دانشآموزان را به ورزش بالا ببرند و این باعث
دانشآموزان این دو کلاس تمایل کمتری به ورزش
کردن نشان میدادند و همواره دوست داشتند،سر زنگ ورزش به
باعث شده بود کمه ورزش را بهطور مستمر انجام نمیدادند یا اگر انجام
به دانشآموزان این کلاسها برگههایی دادم و از آنها خواستم،
برای دانشآموزان در نظر گرفتم.
به نظر میرسید،علل عدم توجه دانشآموزان به ورزش و
*صحبت و تبادلنظر با مدیر مدرسه برای خرید وسایل ورزشی مورد
به هم و همهی آنها کمتر از 04 دردص است که این به نظر اصلا
*برگزاری دورهی آموزشی برای معلمان ورزش در رابطه با
*نظرخواهی از دانشآموزان در مورد رشتههای ورزشی جدید مورد
ورزشهای جدید و ایجاد انگیزه در دانشآموزان.
*ثبت ورزشهای مورد علاقهی دانشآموزان به صورت مکتوب.
کامل داشتند،چرا که این ورزشها برای آنها تکراری نبودند و
اصولا دانشآموزان رغبتی به انجام ورزشهای تکراری ندارند و تنوع
دانشآموزان بود)آنها اجازه داشتند،کتابهای ورزشی را حتی از
میزان علاقهمندی دانشآموزان به ورزشهای پرتاب دارت و کاراته
*دانشآموزان را به گروههایی برای بازی فوتسال تقسیم کردم.
مسئول تربیتبدنی منطقه به منظور دادن اطلاعات ورزشی به"