خلاصه ماشینی:
"ما در برداشت علمی خود بر این باوریم که اصولا آموزش علمی بر چند پایه و محور قرار داده میشود؛ از آن جمله میتوان به اهداف و فلسفهی علم، فنون تدریس،طراحی و سازماندهی محتوا،روش ارزشیابی،برنامهریزی محتوای درسی و ابزارهای آموزشی(تکنولوژی)و...
به عبارت دیگر، در آموزش هر علم این محورها باید پیادهسازی شوند و این غیر از دانش مربوطه است.
درخواستهای متعددی نیز از معلمان و دبیران علوم اجتماعی در کشور داشتهایم که جای خالی این نیاز را برای ما متذکر شدهاند.
ضمن آنکه در این حوزه به شدت با کمبود اطلاعات و منابع روبهرو بودهایم اما نویسندگان این مجله که جملگی از فرهیختگان دانش علوم اجتماعی هستند،تلاش مجدانه و برنامهریزی شدهای را،آغاز کردند که نتیجه آن را در این شماره ملاحظه میکنید.
ما هم امیدواریم که این روند تقویت شود و مجله رشد آموزش علوم اجتماعی بتواند با آثار شما به غنای این حوزهی علمی بیافزاید."