خلاصه ماشینی:
"آموزش و پرورش کشور ما میباید از صحت بهرهمندی از دستاوردهای فرهنگ و تمدن بشری مطمئن شود،از فلسفههای غیر خودی پرهیز کند تا ضمن پرهیز از تحجر،به دام لیبرالیسم ترتبیتی نیز نیفتد!ازاینرو بایستی کوثر اندیشه پر توان و فلسفهی متعالی انقلاب اسلامی، یعنی همان اسلام ناب محمدی را در همهی ابعاد به کار گیرد.
تاکنون و پس از گذشت 03 سال، با وجود همهی تلاشهایی که در این حوزه انجام گرفته،مبانی فلسفی آموزش و پرورش ما در مواردی با اندیشههای لیبرالیستی و اومانیستی آمیخته است و فلسفهها و اندیشههای تربیتی و آموزشی اسلام،آنگونه که باید مورد تدبیر و تدوین قرار نگرفتهاند.
در این برنامه مطابق با آنچه در سند ملی آموزش و پرورش آمده است،مبانی فلسفی،معرفت شناختی،ارزش شناختی، انسان شناختی،جامعه شناختی و روان شناختی، با بهرهگیری از اندیشههای اسلامی مورد تأکید و مبنای کار قرار گرفت و به حوزههای متفاوت علوم و از جمله بخش یاددهی و یادگیری پرداخته شد."