خلاصه ماشینی:
"نویسندهی کتاب با مطالعه و بررسی شانزده کتاب درسی مدارس ابتدایی اسراییل در دروس مطالعات اجتماعی شامل تاریخ و جغرافیا،بر آن است تا با سود جستن از متون این کتابها در زمینهی تربیت نژادی،ادعاهای دروغین صهیونیستها را بیان و حقایق واقعی را تشریح کند.
در این قسمت،مؤلف با بهرهگیری از متون موجود،تبعیض یهودیان با عربها و یهودیان با خود را نشان داده است که حتی بین مهاجران یهودی اروپایی و مهاجران یهودی عرب تفاوت وجود دارد:«در سالهای اولیه قرن بیستم،هر محلهای پذیرای تعدادی مهاجر شد که وابستگیهایی با یکدیگر داشتند مثلا خانوادههای ممتاز در خانههای ممتاز و گروه یمنیها در مخالوت[خانههای کوچک و فقیرانه]اسکان داده شدند...
در این فصل مؤلف نشان داده است هک صهیونیزمها چگونه از ظلمهایی که در نقاط گوناگون جهان در طول تاریخ به یهودیان شده است،به نفع خود و علیه اعراب بهرهبرداری میکنند.
فصل هفتم:نویسنده در فصل پایانی کتاب با عنوان «یهودی کردن بیت المقدس»نشان میدهد که در دورهی ابتدایی، کتابهای درسی به ویژه اجتماعی،تاریخ و جغرافیا،به شکلی تدوین شدهاند که سرزمین اسراییل مساوی با تاریخ یهود تصور شود."