چکیده:
خانم فاطمه بیگم رو ح الامینی یکی از دبیران پرتلاش آموزش و پرورش در کرمان است. یکی از خدمات وی تاسیس موزه ی آموزش و پرورش کرمان (آگیرا) است که با گرد آمدن انبوهی از دست نوشته ها، زندگی نامه ها، عکس ها، کتابها و اسناد و مدارک تاریخ آموزش و پرورش استان کرمان در آن، به یکی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری کرمان تبدیل شده است. به همراه خانم مرضیه بیدی، سرگروه تاریخ استان هرمزگان، گف توگویی با خانم رو حالامینی دادیم که ما با تشکر از ایشان، تقدیم خوانندگان محترم م یشود
خلاصه ماشینی:
"علاقهی شما به تاریخ باعث تألیف کتبی همچون«تاریخ فرهنگ کوهبنان»و اقدام به گردآوری اسناد آموزش و پرورش کرمان و تأسیس موزهی آگیرا شد؛لطفا در این باره توضیح دهید؟ سالها قبل در این فکر بودم که چگونه میتوانم به قدمت تاریخی زادگاهم پیببرم و آن را به دیگران معرفی کنم.
این درست،اما وقتی همهچیز برمیگردد به امتحان و درصد قبولی،معلم چگونه میتواند ازاینروشهای فعال استفاده کند؟ مقصود ما دانشآموزان هستند و معلم میتواند در همان کلاس درس با کمک دانشآموزان حد اقل تاریخ را شیرین تدریس کند،درست است که ملاک نمره و امتحان است اما هنگامی که تدریس تاریخ جذاب ارائه شود درنتیجه دانشآموزان با علاقهی بیشتری درس میخوانند و نمرات آنان نیز جوب میشود.
شاید این راهکار شما در تاریخ ایران و جهان(1)و تاریخ معاصر قابل اجرا باشد اما در تاریخ و جهان(2)که تمام (به تصویر صفحه مراجعه شود) دغدغهی معلم این است که کتاب را به موقع تمام کند،چه باید کرد؟ وقتی از روشهای دانشآموزمحور استفاده شود مثل روش همیاری و یا گروهی که خودم بیشتر ازاینروشها استفاده میکنم، خود دانشآموزان کار میکنند و وقت کم نمیآید."