خلاصه ماشینی:
"و با تغییر و تحولات جدیدیی که به وقوع پیوسته است مانند فعالیتهای رایانهای در کتابخانهها،افزایش اطلاعات غیر مکتوب در جهان و لزوم دسترسی سریع به آنها، تلاش برای دستیابی به منابع مالی بیشتر جهت اجرای فعالیتهای جدید،تغییر نقش کتابداران از ادارهکنندگان سازمانها به میانجیهای اطلاعات علمی،جلب نظر مسؤلیت سازمانها از طریق علاقۀ مدیران و تلاش کتابخانهها برای ایجاد ارتباطات همگانی و نشر آنها،کتابخانهها باید نشان دهند که منابع در اختیار را به بهترین وجه مورد استفاده قرار میدهند و از کیفیت بالایی در ارایه خدمات برخوردارند.
برای رسیدن به این مهم بحث مدیریت کیفی مطرح میشود،که مؤلفان ضمن ارایه شرح کوتاهی در مورد مدیریت کیفی،تعریف آنرا با توجه به موضوع ایزو 8402 چنین بیان میدارند:کیفیت عبارت است از کلیت هویتها و مشخصههای یک تولید یا خدمت که توانایی برآوردن نیازهای قطعی یا تلویحی را دربر دارد که شامل نیازهای ضمنی کتابخانه در ارایه خدمات ویژه نیز میشود.
منابع مالی یا تخصیصها که مربوط به هزینهها در بخشهای مختلف کتابخانهاند؛اعم از منابع،کارکنان، هزینههای مختلف جانبی کتابخانه و چگونگی تقسیم بودجه به شکلی مبسوط بیان شده است و درپی آن سنجش هزینهها مورد بحث قرار گرفته و در پایان به مقایسۀ هزینه-اثربخشی با کیفیت خدمات پرداخته شده است و این نتیجه حاصل شده است که آگاهی از هزینههای خدماتی کتابخانه و کیفیت کارهای انجام شده در فرایند تصمیمگیری تأثیر بسزایی دارد و براساس آن است که مدیریت کتابخانه میتواند اولویتها را تعیین کند و به نسبت اولویتها به اختصاص دادن منابع مالی بپردازد."