خلاصه ماشینی:
"مؤلف با آگاهی و وقوف به محیط خود تمام نکات مؤثر بر ارزشیابی مجلات را با شیوهای روان بازگو کرده است و ملاکهای انتخاب مجلات را نام برده است از جمله:تقسیمبندی مجلات در مؤسسات معتبر با ذکر مثال از رتبهبندی مجلات در وزارت فرهنگ و آموزش عالی به دستههای گوناگون با مؤسسهء اطلاعات علمی(ISI)که به انتشار نمایههای استنادی در رشتههای مختلف علوم میپردازد،اعتبار ناشر،مدیر مسؤول،سردبیر،هیأت تحریریه یا داوری،نویسندگان ویراستان،تحلیلهای کتاب،حاصل تجربه،مطالعه و تحقیق مؤلف در بیش از 60 کتابخانهء وابسته به مراکز آموزشی تحقیقاتی و مرکز اطلاعرسانی و خدمات علمی جهادسازندگی است.
ویژگیهای کارکنان سفارش،عنوان مطلب بعدی است که با تخصص کتابداری و اطلاعرسانی آغاز و موارد ذیل هر یک با شرحی کوتاه و لازم بیان شده است: شم تجاری،اطلاع از اقتصاد اطلاعات و مسائل تجاری-بازرگانی مربوط به آن،آگاهی از نحوهء قیمتگذاری مجلات به ویژه مجلات الکترونیکی،شناخت ناشران و کارگزاران معتبر و برقراری ارتباط با آنان، شناسایی مراکز تحویل مدرک و بهترین استفادهء ممکن از منابع محدود مالی،انعطافپذیری و روابط عمومی مطلوب،توانایی ارتباط با مسؤولان اداری-مالی سازمان، آشنایی با رایانه و نحوهء برقراری ارتباط با شبکههای رایانهای و آشنایی با زبان خارجی برای مکاتبات و پیگیریهای لازم.
اینترنت و مجلات الکترونیکی بخش چهارم کتاب است که تاریخچهء مختصری با اشاره به سال 1980 سرآغاز علیرغم روش علمی و عینی برای انتخاب مجلات،براساس بررسیها به عمل آمده مشخص گردیده است که 5/80 درصد کتابخانههای مرکزی دانشگاههای وابسته به وزارت فرهنگ و آموزش عالی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای انتخاب نشریات ادواری لاتین از روشهای ذهنی استفاده کردهاند مؤلف روش بسیار مهم دیگر در شناسایی مجلات الکترونیکی در اینترنت را جستجو در سایتهای ناشران،سازمانها و مؤسسات ملی و بینالمللی،مراکز دانشگاهی و پژوهشی،کارگزاران اطلاعات،انجمنهای علمی و تخصص میداند فعالیت این رسانه ارائه شده است که بلافاصله مقایسهء این تاریخ با شروع فعالیت."