خلاصه ماشینی:
"توسعه بهرهگیری از فناوریهای جدید در چاپ و نشر کتاب،مجهز نمودن شبکه توزیع کتاب به جدیدترین الگوهای موجود، حمایت از گسترش مراکز عرضه کتاب،برگزاری نمایشگاههای کتاب در جهت دسترسی آسانتر مردم به محصولات چاپ و نشر و در نهایت رشد کمی و کیفی کتابخانههای عمومی، نیازمند همت و مشارکت جدی نهادهای مدنی و بخش غیر دولتی است.
3-نمایشگاههای کتاب،از جمله فعالیتهای مهمی است که توانسته تا حدودی خلاء بین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را پر کند،نمایش و فروش عناوین بسیار زیاد و در عین حال متنوع کتاب در یک مکان همراه با کاهش هزینه برای مصرفکنندگان این فرصت را فراهم میآورد که اولا مخاطبانی با سلایق مختلف و تفاوتهای سنی و تحصیلی بتوانند منابع موردنیاز خود را بیابند و از سوی دیگر ناشران بتوانند به طور مستقیم کتابهای خود را عرضه کنند و ضمن بازگشت سرمایه و فروش کتاب و خالی نمودن انبار،توان دوبارهای را برای فعالیت بیشتر در عرصه نشر و چاپ کتابهای جدید به دست آورند."