خلاصه ماشینی:
"ارزشیابی آموزشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) عنوان کتاب:ارزشیابی آموزشی مؤلف:دکتر عباس بازرگان ناشر:سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) 00551 ریال-چاپ 1-0002 نسخه شابک:0-445-954-469 تاریخ نشر:زمستان 1831 تا چه اندازه نظامهای آموزشی کشور به نیازهای فرد و جامعه پاسخ میدهند؟تا چه اندازه این نظامها با تحولات فناورانه،جهانگرایی اقتصاد و نیز تغییرات سیاسی و اجتماعی،به ویژه آنچه در محیط پیرامونی رخ میدهد،هماهنگاند؟تا چه اندازه رشد تواناییهای فردی و توسعهی نظامهای آموزشگاهی در جهت توسعهی اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور است؟تا چه اندازه عملکرد فعالیتهای آموزشی در سطح کلاس درس،مدرسه و نظام آموزشی از مطلوبیت برخوردار است؟پاسخ به این سؤال و سؤالهای مشابه مستلزم استفاده از سازوکار ارزشیابی آموزشی است.
بالاخره در فصل نهم مراحل تدوین گزارش ارزیابی و چگونگی طی این مراحل به تفصیل بحث میشود به منظور آشنایی خواننده با استانداردهای آموزشی مورد استفاده در ارزیابی برونی و اعتبار سنجی،در پیوست(الف)استانداردهای آموزشی مورد استفاده در یکی از برنامههای تربیت معلم عرضه شده است."