خلاصه ماشینی:
"بسیاری از هنرمندان جوان حضور در عرصهء بازار هنر و،در نتیجه،پاک نشدن از اذهان را شرکت جستن در عرصههایی همچون حراجیها و آرتفرها میدانند،اما حضور در این مجامع هنری منوط به پذیرفته شدن در همان فضاهای بستهای است که بازار هنر ایران را در پایتخت در دست دارند!اینکه چرا گالریها کپی کردن از تکنیک،شیوهء بیانی و نمادهای پیرهاشمی را تقبیح نمیکنند،شاید این است که بیمیل نیستند اتمسفر پیرامون این هنرمند را بشکنند و سهم دست رنج وی را به جانب خود متمایل گردانند.
اما سؤال اینجاست:چرا با وجود تنوع مجسمههای فرمالیستی،ایدهگرا،کلاسیک،مفهومی و فانتزی در این نمایشگاه، هم زمان نقدی ساختاری بر وضعیت اندیشهای و تنوع سلایق مجسمهسازی ایران نوشته نمیشود و فراز و فرود شکلگیری علایق مجسمهسازان به رشتهء تحریر در نمیآید؟آیا این سهلانگاری هنرمندان مجسمهساز است یا ریشه در رودربایستیهای معمول و مرسوم دارد که نه تنها آفت هنر معاصر بلکه دامنگیر زندگیمان شده است؟رشد تکنیکی،تنوع ایده و تکثر روحیات انسانی در مجسمههای به نمایش در آمده در این نمایشگاه گواه جدیت و کوششهای فردی هنرمندان است،اما،این هنر،که اکنون بیش از گذشته در عرصهء جهانی دچار تغییرات ساختاری شده است،در درازمدت نیازمند همفکری،تعامل،گفتوگو و مباحثه است تا بخشی از اندیشهها طرد نشوند و یا ایدههایی بدون ملاک و ارزیابی،ارزشمند نگردند.
در این آثار آنچه موفقیت کارش محسوب میشود افعالی است که از کاراکترها سر میزند که در شلوغی فضای اثر کمتر به چشم میآیند؛افعال گنگی که ذهن را به سمت شکستن تابوهای اجتماعی سوق میدهد!هدی کاشیها هنرمند معروفی نیست،اما در ابتدای راه هنریاش نشان داده است که میتواند آیندهء درخشانی برای خود و آثارش پدید آورد."