خلاصه ماشینی:
"اکنون میتوانیم با جرات بیشتری بگوییم که شایدمنظور«فریره»این بوده که نقش مربی در تربیت باید ازمفاهیمی چون دخالت کردن،رام کردن و یا شکل دادنکودک،بیشتر به طرف زمینهسازیهای پنهان و نامرئیهدایت شود تا به کودک اجازه بدهیم که خودش را اززیر سیطره و چتر سنگین حضور مربی خلاصی بخشد.
اکنون میتوانیم با جرات بیشتری بگوییم که شایدمنظور«فریره»این بوده که نقش مربی در تربیت باید ازمفاهیمی چون دخالت کردن،رام کردن و یا شکل دادنکودک،بیشتر به طرف زمینهسازیهای پنهان و نامرئیهدایت شود تا به کودک اجازه بدهیم که خودش را اززیر سیطره و چتر سنگین حضور مربی خلاصی بخشد.
بهنظر شما آیا آینده محترم کودکان ما نیز باید چنینباشد و هیچ راه گزیری نیست؟ نه تنها آغاز فلسفه،بلکه آغاز تربیت دینی نیز حیرت است.
کودک هنگامی کهوارد ساختار آموزش رسمی میشودبه تدریج،هوش اشراقی و شهودی و قابلیتهاو درونمایههای خلاقیت رااز دست میدهدو فضای ذهن او صرفاجایگاه هوش منطقی و عقلانیو یا اصطلاحا تفکر همگرامیگردد سماع،همان شنیدن یکسویه و انفعالی است واستماع،شنیدن دوسویه و فعال.
کودک هنگامی کهوارد ساختار آموزش رسمی میشودبه تدریج،هوش اشراقی و شهودی و قابلیتهاو درونمایههای خلاقیت رااز دست میدهدو فضای ذهن او صرفاجایگاه هوش منطقی و عقلانیو یا اصطلاحا تفکر همگرامیگردد سماع،همان شنیدن یکسویه و انفعالی است واستماع،شنیدن دوسویه و فعال.
آیا بهنظر شما کودک و نوجوان ما در شرایط فعلی،توانایی و اجازه این فرارویها و خطرکردنها قالبشکنیها را دارد؟ «لاوازیه»عبارتی دارد بدین مضمون که:«فراموشی،بستر خلاقیت است.
آیا بهنظر شما کودک و نوجوان ما در شرایط فعلی،توانایی و اجازه این فرارویها و خطرکردنها قالبشکنیها را دارد؟ «لاوازیه»عبارتی دارد بدین مضمون که:«فراموشی،بستر خلاقیت است."