خلاصه ماشینی:
"چگونه میتوان به هدفهای شناختی، عاطفی و روانی،و بدنی جامعهی آموزش و پرورش اسلامی سریعتر تحقق بخشید؟راههای جدید برای یافتن مرزهای جدید دانش کداماند؟روشهای نوین برای تکامل ایدههای جدید علمی در حوزهی آموزش و پرورش،چه روشهایی هستند؟چگونه میتوان رفتارهای هنجار و عملکردهای نابهنجار نسل آیندهساز و جوان را،دقیقتر از هم متمایز کرد؟و سرانجام،علاوه بر نهاد مدرسه،اولیا-که یاریرسان اصلی وزارت آموزش و پرورش در تحقق هدفهای رفتاری فرزندان خود هستند-چگونه میتوانند در کنترل هیجانات ناخواستهی فرزندانشان مشارکت کنند؟ یکی از ابزارهای مؤثر آموزش و پرورشی که میتواند ظرف تکاملی روح و روان دانشآموزان-یعنی بدن-را دگرگون سازد،فعالیتهای بدنی و ورزشی سازمانیافته و فاقد نظام سازمانی است.
تلقی شود،ولی وقتی در پژوهشها روشن میشود،علت اصلی تفاوت دانشآموزان ورزشکار و غیر ورزشکار،عمدتا ناظر بر آموزش و تمرین مهارتهای ورزشی است و بین آنها، در خصوص سازههای ترکیب بدنی و بهداشت قلب و عروق،تفاوت چندانی وجود ندارد،این نکته عیان میشود که باید چرخشی سریع در هدایت برنامههای ورزشی در مدارس انجام شود."