خلاصه ماشینی:
"بنابراین معلمان ورزش باید نسبت به موضوع انگیزش دانشآموزان شناختی روانشناسانه و کافی داشته باشند تا در تجربههای آنها در زنگ ورزش تأثیر مثبتی بگذارند؛چنان که فاکس1در سال 8991 میگوید:«واضح است که در سالهای آتی،برای موفقیت در کلاسهای تربیت بدنی،شناخت روانشناسانه انگیزش در محیط ورزشی میتواند: الف)به معلمان ورزش کمک کند تا تعاملشان را با دانشآموز بهبود بخشند.
*خاطر نشان کنید که هدف از درس، کمک به دانشآموزان است تا یاد بگیردند که چه طور خودشان تمرین کنند، چگونه پیشرفتشان را ارزیابی کنند،و چگونه برنامهی تمرینی را تنظیم کنند که به ایجاد حس شایستگی منجر شود.
یکی از روشهای دستیابی به این خواسته آن است که بپرسید:«چرا؟»و«چه طور؟» مثلا میتوانید بپرسید:«برای کمک به حرکت سریعتر تیم،چگونه توپ را پاس میدهید؟»یا:«چرا پسران باید بیاموزند که با هم تمرین و بازی کنند؟»فهرستی از این دسته سؤالات را آماده کنید و در هر درس بعضی از آنها را بگنجانید.
*آیا برای هر تکلیف انتخابهای دیگری دارم؟ *چند تکلیف،موجب هیجان و سرگرمی میشوند؟ *از چند سؤال«چرا»و«چگونه»استفاده کردهام؟ *از چند تکلیف مشارکتی برای دختران و پسران و برای دانشآموزان در سطوح متفاوت توانایی استفاده کردهام؟ *آیا برای شیوهی آموزشی دو جانبه تکلیفی دارم؟در این صورت آیا برگهی معیاری تهیه کردهام؟ *آیا برای ارزشیابی فرد از خود، تکلیفی گنجاندهام؟آیا برگهی معیاری برای آن دارم؟ *آیا تکلیفی برای ایجاد خلاقیت در دانشآموزان دارم؟ *آیا تکلیفی دارم که دانشآموزان مهارتهای روانی مثل تمرین ذهنی، تمرکز و مواجهه با خطاها را بیاموزند؟ *آیا ابزار کمک آموزشی دارم؟ مسلما،نیازی نیست که از تمام این موارد در یک درس استفاده کنید،همهی اینها باید در یک برنامهی کاری مورد توجه قرار گیرند."