خلاصه ماشینی:
"معنا و مفهوم بخشیدن به فعالیت جسمانی در مدارس راهنمایی اطلاعرسانی ترجمهی: نصیبه هاشمی دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران ما به عنوان معلم ورزش،میتوانیم سالانه توافق کنیم که اگر میخواهیم دانشآموزان مدارس راهنمایی زندگی پرتحرک را بپذیرند،باید در فعالیتهایی شرکت کنند که برای آنها معنادار باشد.
شکی نیست که روش آموزش فعالیت جسمانی به کودکان به صورت سنتی،معنا و مفهوم کافی را برای همراه کردن مهارت حرکتی؛تناسب اندام یا فعالیتهای تفریحی و سرگرمی که در مدارس تدریس میشوند،ندارد[چن، 8991].
حال سؤال این است که: معلمان تربیت بدنی چگونه میتوانند آن گونه تجارب حرکتی را خلق کنند که برای دانشآموزان مدارس راهنمایی مفهوم و هدف داشته باشند؟نویسندهی مقاله چهار پیشنهاد دارد که عبارتاند از:شناخت و درک ویژگیهای منحصر به فرد دانشآموزان مدارس راهنمایی،اتخاذ روشهای مفید دانشآموز محور،استفاده از روش یادگیری توأم با همکاری برای افزایش یکپارچگی اجتماعی،و استفاده از روشهای آموزشی که به تفکر انتقادی و شادمانی زیاد در حرکت نیاز دارند(به عنوان چهار مرحلهی خلق تجارب حرکتی معنادار)."