خلاصه ماشینی:
"رسیدن نسبی به این اهداف مهم و ارزشمند نیازمند شیوهای خاص در تدوین محتوا و کتاب درسی و نیز روشهای تدریس دبیر است.
زیرا محتوای هر درس به گونهای تدوین شده که به دانشآموزان فرصت میدهد تا آنان،علاوه بر تلاوت آیات،در آنها بیندیشند،پیامها و آموزههای دین را از آیات استخراج نمایند،با معانی آیات بهتر آشنا شوند،با روشی فعال به سراغ قرآن کریم بروند،از شیوههای سادهای در تدبر و فهم قرآن کریم،مانند«تطبیق با آیات»،«استخراج پیامهای آیات»،«مصداقیابی»،«استنباط اصول و معیارها از قرآن»بپردازند و احساس کنند که معارف و تعلیمات دین را از منبع اصلی آن، یعنی قرآن کریم میآموزند.
دبیر محترم باید از همان ابتدای تدریس هر درس این مطلب را مسلم بگیرد که میخواهد درس را به گونهای ارائه کند که دانشآموزان در سراسر زمان تدریس احساس نمایند با قرآن کریم و راهنماییهای آن سروکار داشته و آموختههای خود را از این کتاب آسمانی گرفتهاند."