خلاصه ماشینی:
"گفتوگونقش الگوهادر تعلیم و تربیت جوانان گفتوگویی با رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نصر الله دادار (به تصویر صفحه مراجعه شود) شاره {IBالگوها چه نقشی در رشد،شکوفایی و پرورش نسلجوان دارند؟چرا جوانان بیشتر تحت تأثیر دیگران قرارمیگیرند؟چه نوع الگوهایی برای جوانان جذابترند؟آیا هرکسی شایستگی دارد که الگوی جوانان قرار گیرد؟الگوسازی با قهرمانپروری چه تفاوتی دارد؟بعد از انقلاباسلامی،چهقدر در معرفی الگوهای مناسب موفق بودهایم؟و...
البته نیاز به اسوه و الگو همگانی است،ولی بین نوجوانانو جوانان این نیاز بیشتر و مهمتر است؛چون آنها بیش از دیگران به الگوهامیاندیشند و به کمال و ترقی بیشتر علاقهمندند.
اگر کسی به عنوان الگو مطرح شود و یا بخواهدالگوی دیگران باشد،باید بتواند با رعایت شخصیت و منزلتدیگران،رعایت حرمت انسانی آنان و صادق بودن در قول وعمل،اعتماد آنها را جلب کند.
یا اگر به اینمعنی است که آدمی معمولی،فاقد بسیاری از ویژگیهای شایستهو بایسته برای الگو شدن را آنقدر بزرگ کنیم که چشمها راخیره کند،خب این هم خیانت و جفاکاری است؛هم در حقخود آن شخص و هم در حق دیگران.
بخش اول این است که ما در جریان نهضت و پیروزی انقلاباسلامی،یعنی دورهی سرنگونی نظام شاهنشاهی،طرد سلطهیآمریکا و همچنین دفاع از کیان انقلاب اسلامی،بسیار موفق عملکردیم.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) قش الگوها در تعلیم و تربیت جوانان {Yادامه از صفحهی 5Y}تذکرها و هشدارهای به ویژهی مقام معظم رهبری،هنوز بهالگوهای خودی و ملی-مذهبی خودمان توجه نکردهایم وذهنمان کمتر به سراغ آنها رفته است.
*برای مرحلهی اخیر یا این بخش دوم چه پیشنهاد وطرحی دارید؟ آنچه عرض کردم،عرصههای متفاوتی را شامل میشود،امالازم است،مدل و الگوی جامع خود را بر پایهی انسانشناسیو جهانشناسی اسلامی طراحی کنیم."