خلاصه ماشینی:
"1 *مدیریت عبارت است از هماهنگی منابع انسانی و مادی،در جهت دست یافتن به هدفهای سازمان.
بدین منظور باید با ارزشیابی مستمر از تدریس و فعالیتهای آموزشی مدرسه،میزان اثر بخشی و کارایی معلمان و میزان تحقق هدفهای آموزشی را مشخص کند.
لازم به یادآوری است که همهء این ویژگیها میتواند در مورد یک مدیر مدرسهء شایسته نیز مصداق داشته باشد.
نتیجهگیری و چند پیشنهاد با توجه به آنچه در این نوشتار آمد،امید است مدیران مدارس و مسئولات آموزش و پرورش،با بهرهگیری از کارکردهای مدیریت و با عنایت به ویژگیهای مدیر شایسته،برنامههایی ثمربخش و عملی و همراه با پویایی برای مدارس،کارکنان و دانشآموزان خود تنظیم کنند.
2. مدیر مدرسه ضمن توجه جدی به مدیریت روابط انسانی در ادارهء مدرسه،سبک مدیریتی خود را برپایهء مشارکت و هماهنگی با معلمان و دانشآموزان قرار دهد و از این طریق،در قلب و روح کارکنان و دانشآموزان نفوذ کند."