خلاصه ماشینی:
او کلوپ امریکاییها را در ضلع شمال شرقی سفارت، که ورودی آن از کوچة پشتی سفارت بود (مقابل خانة هنرمندان)، پاتوق خود قرار داد و موفق شد در این برنامهریزی تعدادی از نقاشیهای تناولی و چند اثر از زندهرودی را، که در آتلیة کبود به نمایش درآمده بود، قرض بگیرد و برای معرفی و فروش آنها در امریکا اقدام کند.
آذری در پی این تصمیم و تفکر بهدنبال هنرمندان دیگری نیز رفت، منجمله حسن قائمی1، جوان کفاش اهل گیلان که استعداد فوقالعاده و شگرفی داشت و آثاری را در ابعاد وسیع از دختران شالیکار شمال با رنگهای شاد به تصویر میکشید؛ نبوغ فراوانی که در آثار وی مشاهده میشد، میرفت تا او را به یک اسطوره تبدیل کند، اما آذری نه تنها تمامی آثار قائمی را از او به امانت گرفت، بلکه شخص وی را به امریکا فراخواند و در خانة خود شرایطی فراهم نمود که در همان مکان به خلق آثار بپردازد.