خلاصه ماشینی:
به نظرم آمد این عکس، حقیقیترین چهره به سهراب باشد و عکسهایی که تاکنون از او دیدهام ـ حتا عکس معروف دیگری که بنیاحمد از سهراب گرفته و روی جلد "تندیس" 135 چاپ شده است- چیزی کم دارند.
آثار حجمی دلبر شهباز و غزال پرتو از چند نظر شبیه به یکدیگرند؛ اول آن که، هر دو هنرمند، فضای بسته و محدودی را برای عرضة نمایش خیالورزی خود انتخاب کردهاند: دلبر شهباز مجسمههای عروس را در قابهای چوبی و در اندازههای تقریبی 20×40×40 سانتیمتر بهنمایش درآورده و غزال پرتو نیز اشیا و ماکتها را در حباب لامپ ـ از جنس شیشة دمیدهشده ـ به ابعاد 48×35×35 سانتیمتر به تماشا گذاشته بود.
روبهرو شدن با خود ـ نمایشگاه چاپ دستی هیمن نسیمی در گالری بومرنگ آثاری از این هنرمند را شامل میشد که با تکنیک مونوپرینت اجرا کرده بود.
حتا او در رایانهای که در فضای نمایشگاه قرار داده بود، مراحل خلق یکی از این آثار را به تماشا گذاشته بود.
معلوم نیست چرا رادکیا آثار دیجیتالی را در کنار آثار رنگ روغن عرضه کرده و چرا مراحل خلق اثر را ـ که بیشتر برای هنرجویان و علاقهمندان به نرمافزارهای رایانهای جالب است ـ در فضای گالری به نمایش گذاشته بود؟ اما دیدن این کارها کنار یکدیگر نشان میدهد شیوة رنگگذاری رادکیا روی مقوا در بیشتر موارد، بهخصوص نورپردازی و پردازش حجم صورت، همانند رنگگذاری رایانهای شده است.