خلاصه ماشینی:
Curved (8).
Bold (9).
از نشانههای تصویری تا متن،تهران:نشر مرکز،7831.
نشانهشناسی رسانهها، ترجمهی:بابک احمدی،تهران:چاپار،7831.
دورهی زبانشناسی عمومی،ترجمهی:کوروش صفوی،تهران:نشر هرمس،2831.
نشانهشناسی کاربردی، تهران:،نشر قصه،2831.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) گریدبندی در تایپوگرافی کمیبرلی الام ترجمهی محمد رضا عبد العلی،مژگان جایز فرهنگسرای میردشتی،9831 اصطلاح گریدبندی به مفهوم استفاده از خطوط نامحسوسی است که طراح را در ایجاد ترکیببندی با استفاده از نوشتار و تصاویر هدایت میکند.
این خطوط الگو یا گرید با تقسیمبندی کادر،مستطیلهایی با دجرات مختلف و خاسکتری بر روی صفحه ایجاد میکنند و ارتباط مکانی این مستطیلها برای ایجاد نظم و یکپارچگی در ترکیببندی اهمیت حیاتی دارد.
این دو مسئله یعنی برقراری ارتباط و بهطور همزمان،ایجاد ترکیببندی از وظایف اصلی طراح است.
کتاب دربارهی تایپوگرافی،به طراح کمک میکند که بر نقش ترکیببندی در سیستم و ساختار اثر،تمرکز کرده و آن را کشف کند.
در واقع کتاب به بررسی تجربیات بصری گوناگون در حوزهی طراحی گرافیک قرن بیستم از طراحی جان شیکولد برای بروشور«تایپوگرافی نوین»تا طراحی گرافیک باهاوس و کاتالوگ شرکت نایک پرداخته و اصولو ساختار گریدبندی در این آثار را تجزیه و تحلیل مینماید.
همچنین مفاهیمی کلی،قابل درک و در عین حال غنی دربارهی استفاده از گرید و روشهای ایجاد ترکیببندی تایپوگرافیک ارائه میکند.
استراتژی طراحی موجود در تمرینات این کتاب،اصول گریدبندی را فراتر از کارکردگرایی و دستور العملی صرف برای سادهسازی صفحهآرایی معرفی میکند و آن را مبدل به واسطهای برای ارتباط تصویری پویا مینماید.
توجه به عناصر تجریدی ترکیببندی با استفاده از نظام گرید،طراح را به درک عمیقتری از نقش اصول ترکیببندی و قواعد بصری در طراحی رهنمون میسازد.