خلاصه ماشینی:
"در پژوهش حاضر،عنصر دخالت والدین در یادگیری کودکان در میان والدین 101 کودک 8 تا 21 ساله(35 والدین کودکان دارای ADHD و 84 والدین بدون ADHD )مورد بررسی قرار گرفت.
در مقایسه با والدین کودکان بدون ADHD ،والدین کودکان دارای ADHD خودباوری کمتری را در توانایی خود برای کمک به کودکانشان گزارش کردند،پذیرش و حمایت کمتری را از طرف معلمان و مدارس کودکانشان احساس کردند و زمان و انرژی کمتری را به دخالت در زندگی تحصیلی کودکانشان اختصاص میدادند.
پدران کودکان دارای ADHD برای یادگیری کودکانشان وقت کمتری میگذاشتند و در مقایسه با پدران کودکان بدون ADHD ،از واکنشهای تنبیهی و زورگویانه آذر متین دانشجوی دکترای روانشناسی برای پیشرفت کودکانشان استفاده میکردند.
تأکید این یافتهها بر مشکلات تمرینات عملی یادگیری-که والدین در آن کودک را حمایت میکنند-و نوآوری ناشی از همکاری مدرسه-خانه است که والدین کودکان دارای ADHD و همین طور مربیان آنها به همان نسبت با آن رو به رو هستند."