خلاصه ماشینی:
"تماس معلمان با والدین،به منظور بررسی و شناخت و نیز حل مشکلات عاطفی و درسی دانشآموزان،امری ضروری است البته بیان نکات مثبت دربارهی دانشآموز در آغاز ملاقات،والدین را آمادهی شنیدن نکات منفی میکند و همین امر و همکاری آنان را برای رفع مشکل موجب میگردد.
برای آنکه یادگیری در حد مطلوبی انجام گیرد معلم باید با روشهای تدریس متناسب با موضوع درس آشنا باشد و بتواند این روشها را عملا به کار بندد.
اما باید دانست که انجام تکلیف در صورتی میتواند به افزایش یادگیری منجر شود که اولا با موضوع درس مرتبط باشد و مقدار آن با توجه به فرصت و توانایی دانشآموز تعیین گردد،و ثانیا تکلیف تعیین شده توسط معلم با دقت و به موقع پس گرفته شود.
محرک تشویقی برای هر فرد آنچیزی است که فرد برای نیل به آن تلاش میکند و از رسیدن به آن احساس شادی و رضایت مینماند؟بدین جهت معلم باید قبل از تشویق،محرک یا محرهایی را که موجب تشویق دانشآموزان میشوند مورد شناسایی دقیق قرار دهد و سپس آنها را بهکار گیرد."