خلاصه ماشینی:
"به عنوان مثال ببیند آبی یعنی آزادی تا چه میزان میتواند به بشری در رشد استعدادها و فرایند تکامل عقلانیت و احساس یاری برساند و یا با طرح یک سوال اساسی میخواست اطمینان حاصل کند آیا اصولا چیزی به معنای آزادی تمام و کمال فردی در عمل وجود دارد یا خود در حکم نقض غرض است و به گونهای آزادی اسارت نوین را به بار میآورد.
در نمای فوق ژولی پس از آنکه دقایقی در آب شنا کرده است ناگهان قصد بیرون رفتن از استخر میکند اما پس از دیدن چیزی بیرون از قاب ناگهان جا میزند و دوباره تن به آب میسپارد،او نفس را حبس میکند به زیر آب میرود،گویا این آبی پرغلظت محملی است تا ژولی غبار گذشته را با توسل به آن بشوید (به تصویر صفحه مراجعه شود) و زندگی نوین را به دست آرد.
اما افسردگی راه را بر زندگی نوین ژولی میبندد،عصبیت مرموزی در چهرهی او هویداست که نشان از این دارد که او نمیتواند این نقش ناساز را به تنهایی بازی کند،آنتوان دست به تکمیل موسیقی ناتمام همسر ژولی میزند و حتی دمادم ژولی را با نمایش تلویزیونی خویش به وصلت با گذشته فرا میخواند از سویی گذشته همواره به اقسام گوناگون با ژولی است از فلوتزنی که موسیقیهای خاطرهنواز را روبهروی پاتق ژولی اجرا میکند تا پسر جوانی که میخواهد گردنبندی را که در هنگام تصادف از گردن ژولی افتاده به او برگرداند حتی آنتوان نیز همواره در تعقیب تلویحی اوست."
کلید واژه های ماشینی:
کیشلوفسکی
،
رنگ
،
اثر جاودان کیشلوفسکی
،
رنگشناسی فیلم آبی و سفید
،
سفید
،
سفید اثر جاودان
،
نما
،
ژولی
،
عشق
،
انسان