خلاصه ماشینی:
"در این نوشتار سعی داریم با معرفی انواع پژوهشها ومشخص نمودن نقش و رسالت آنها در بهبود آموزش،نوعی از پژوهش را که میتواند توسط دستاندرکاران امرآموزش در کلاس درس انجام شود توصیه نماییم تا از اینطریق بتوانیم زمینهی مشارکت هرچه بیشتر خوانندگان رادر تولید محتوای مجله فراهم آوریم.
این نوع پژوهش مستقیما با آموزش و مسایل آن ارتباط ندارد ولی نتایج آن میتواند برای تأیید نوع خاصی ازآموزش مورد استناد قرار گیرد.
به عنوان مثال،میتوانیمروش فعالیتمحور و یا روش سنتی در مهارت خواندن،رابا یکدیگر مقایسه کنیم که نتایج آن میتواند مورد استفادهیمعلمان قرار گیرد.
نتایج هر دو نوع تحقیق مورد اشاره در بالا میتواندبه مقالات علمی پژوهشی منتهی شود.
در مجله رشد آموزش زبانعلاوه بر مقالات علمی-پژوهشی که حاصل پژوهشهاینوع اول و دوم است به مقالات حاصل از پژوهشهای نوعسوم که به ارائهی تجربهی تدریس میپردازند نیز نیاز داریم.
به باور ما این نوع مقالات میتواند بسیار مورد توجه واستفادهی خوانندگان قرار گیرد."