خلاصه ماشینی:
"در کشورهای گوناگون بهلحاظ اهمیت موضوع،روابط عمومی شکل جدیدتری به خود گرفت،و از محدوده کوچک به اتحادیهها و کنفدراسیونها و دیگر سازمانهای بزرگتر ارتقا پیدا کرد.
در ایتالیا انجمن روابط عمومی تأسیس شد،تا تغییرات اساسی در کارهای روابط عمومی انجام پذیرد.
این انجمن بعدها به اتحادیه روابط عمومیهای ایتالیا تغغیر نام یافت.
در بلژیک،انجمن روابط عمومی با هدف توسعه و تقویت نقش روابط عمومی تأسیس شد.
کنفدراسیون متخصصان روابط عمومی اروپا،مشارکت کشورهای بلژیک،فرانسه، آلمان ایتالیا و هلند بهمنظور ایجاد ارتباط،تبادلنظر و همکاریهای متقابل بینالمللی میان انجمنهای روابط عمومی اروپا،و اعضای آن در سراسر جهان،تأسیس شد.
موفقیت این روابط عمومیها در عرصه بینالملل؛یک شبه بهدست نمیآید و یک پروسه بلندمدت را میطلبد.
در سازمانهای بزرگ،روابط عمومی بینالمللی باید سه عنصر اعتماد،اعتبار و شفافیت را برای عملی شدن تمرین کنند،که در کشور ما نیز به این موارد توجه میشود،ولی بیشتر در داخل کشور سازماندهیمیشود."