خلاصه ماشینی:
"از لحظه تاسیس اتاق تجارت تا به امروز،که اتاق به عنوان با سابقه ترین نهاد مدنی و نیز در عین حال یکی از با سابقهترین نهادهای اقتصادی کشور،در عرصههای مختلف اقتصادی،حضوری فعال دارد، مهمترین وظیفهای که به نظر میرسد اتاق همواره برای خود قائل بوده و به نوعی فلسفه وجودیاش را روشن میسازد،میتوان در یک کلمه،«تشکلگرایی»،بیش از هرچیز،بر محور ارتباط میچرخد؛ارتباطی که به واسطه اهمیت اقتصاد در فضای اجتماعی،از حیاتیترین ملزومات رشد و توسعه به شمار میرود.
با گذشت حدود 38 سال از انتشار مجله اتاق تجارت،در عین تغییرات فنیای که در تداوم این نشریه اتفاق افتاده،ابزارهای ارتباطی جدیدی با ماهیتهای فنی،گستره در برگیری و سرعت انتشار متفاوت،در اختیار هستند و اتاق ایران نیز از آنان در جهت اهداف خود از آن بهر میجوید،اما هدف همان«ایجاد ارتباط موثر با ذینفعان»است که ماهیت ارتباطی این تشکل بزرگ و فراگیر بخش خصوصی است."