چکیده:
). ی نابهنجار و ناکمالگرا ردهبندی شدند.نتایج تجزیه و
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار 1-مقادیر ملاک اطلاع بیزی (BIC) در مقابل تعداد خوشه جدول 2-میانگین و انحراف معیار گونههای کمالگرایی برای هریک از خرده مقیاسهای FMPS به همراه آمارهء تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی شفه برای اختلاف کمالگرایی هریک از گونهها (به تصویر صفحه مراجعه شود) بعد از تعیین تعداد خوشهها،دانشآموزان با روش خوشهبندی دو قدمی و با استفاده از ملاک ماکزیمم درست نمایی و فرض نرمال بودن توزیع نرمال برای شش بعد،مقیاس کمالگرایی چند بعدی فراست به هر یک از خوشهها ردهبندی شدند.
جدول 4-جدول تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای اثر متغیر گونهء کمالگرایی بر اضطراب ریاضی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 5 نشان دهندهء خلاصهء آزمون تعقیبی شفه برای مقایسهء میانگین اضطراب ریاضی بین گونههای کمالگرایی دانشآموزان است.
جدول 5-خلاصهء آزمون تعقیبی شفه برای مقایسهء اضطراب ریاضی گونههای کمالگرای دانشآموزان (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری نتایج این پژوهش نشان میدهد که با استفاده از مقیاس کمالگرایی چند بعدی فراست FMPS میتوان دانشآموزان را به سه دسته تقسیم نمود که این تعداد با مطالعات پارکر، 7991؛رایس و دلوو،2002؛رایس و لاپسلی،1002؛رایس و میرزاده،2002 و هاپکینز و همکاران،6002 یکسان است.
اضطراب ریاضی بین سه دستهء استخراج شده اختلاف معنادار را نشان داد که در این میان با آزمون تعقیبی شفه مشخص شد که دانشآموزان کمالگرای بهنجار در مقایسه با دانشآموزان ناکمالگرا و کمالگرای نابهنجار به طور مستقیم اضطراب ریاضی کمتری دارند."