خلاصه ماشینی:
"شیفتگی عابدینی به انسان با نگاه به آثار دهه 70 او مشهود (به تصویر صفحه مراجعه شود) پوستر رقص و پیام عابدینی،بدون اینکه دربرگیرنده تک پیکرهای باشد،تصویر توهم برانگیزی است از دست و پای درهم تنیدهی رقصندهای که به هر سوی قاب پوستر کشیده شدهاند تا سازندهی ترکیب غریب این اثر باشند.
در آثار عابدینی گرایش به تصویر با شعور طراحی ساختارگرایانه آمیخته شده است.
این پوستر برای نمایشگاهی با عنوان قربانی طراحی شده است.
آنچه این پوستر را از دیگر آثار عابدینی متمایز میکند،برخورد دیگرگونه در تصویرپردازی دوبعدی با کاستن از تضاد پسزمینه و پیکره و همچنین پرداخت بینظیر فضای وهمآلود پوستر است.
دستها عموما بار طراحی را به دوش میکشند؛یا باز شدهاند یا بر سینه قرار گرفتهاند،یا مثلا شاهد پیکرهای هستیم که دستی به کمر دارد و یا دستانش را به آسمان دراز کرده است.
تنهای عابدینی گاه با صلابت و شکوه در قاب پوستر ایستادهاند و ابر انسانگونه انگار به تو که در برابرش ایستادهای خیره شدهاند:مهاجم،سنتشکن و پرخاشگر،و گاه سایهگون،پوچ و تهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیکرهی ایستاده در قاب پوستر خواب خاک،از معدود تنهای عابدینی است که چهرهای با نگاه خیره و هویدا دارد که خدشه را بر خود برنتافته است.
(15)- rethciR drahreG هنرمند پرآوازهی آلمانی و یکی از چهرههای جریان پست مدرن در نیمهی دوم قرن بیستم در اروپا (به تصویر صفحه مراجعه شود) این پوستر برای نمایشگاه نقاشیهای منوچهر معتبر طراحی شده است.
تزئینات جامهی زربفت ناصر الدین شاه،در این پوستر جایشان را دادهاند به نقش مایهی حروف بر تنپوش معتبر."